Verantwoording
Het evenement "Bake a Cake" bevat diverse opdrachten waarbij de eindtermen van profielvakken 1, 2, 3 en 4 van D&P aan bod komen, zie leerdoelen. Rond om het organiseren van een activiteit hebben we opdrachten gekozen die een beroep doen op de creativiteit en het schematisch leren werken. De leerlingen doen ervaring op in professioneel werken in een keuken en leren vervolgens dit product te presenteren, promoten en verkopen. Daarnaast hebben we voor profiel 3 en 4 gekozen om een taartsteker te ontwerpen en tekenen in sketch-up. Deze steker wordt door de leerlingen in 3D uitgeprint. Deze lessenserie zullen wij gaan ontwikkelen en gebruiken in het profiel Multimediaal product maken. Om de leerlingen te activeren en de intrinsieke motivatie te vergroten hebben voor verschillende activerende werkvormen gekozen. De opdrachten doen een beroep op zowel zelfstandig werken als op samenwerken.
Het door ons ontwikkelde draaiboek is een leidraad die houvast geeft voor de gehele lessenserie. Wij hebben een aantal activiteiten uitgekozen uit het draaiboek die wij hebben uitgewerkt tot een les. Wij hebben verschillende opdrachten op basis van de eindtermen uitgewerkt en een LOB- opdracht samengesteld. De LOB-opdracht is geschreven op basis van de LOB-competenties. Deze opdracht helpt de leerling reflecteren en het vergroten van de beroepenkennis.
Maak jouw eigen website met JouwWeb