Leerdoelen

Specifieke leerdoelen:

3D tekening taartsteker

1.1 de leerling kan benoemen in welke beroepen gebruik wordt gemaakt van een CAD-tekenprogramma

1.2 de leerling maakt in ScetchUp een 3D taartsteker, aan de hand van een tutorial

1.3 de leerling kent de tekentechnische symbolen in SketchUp

3D printen 

2.1 de leerling heeft kennis van 3D-printer

2.2 de leerling kan een product ontwerpen en tekenen

2.3 de leerling kan 3D-printprincipes en printtechnieken uitleggen

2.4 de leerling kan een product in elkaar zetten door gebruik te maken van verbindingen

 

Eindtermen uit de syllabus die aan bod komen in het project

Profiel 1 Organiseren van een activiteit voor een opdracht gever.

Een activiteit organiseren.
De kandidaat kan:
1. een activiteit plannen en voorbereiden
2. berekeningen met betrekking tot kosten en baten van de te organiseren activiteit uitvoeren
3.voorzieningen, vergunningen, materialen, middelen en medewerkers regelen
4. een activiteit evalueren en suggesties geven voor verbetering
 
Facilitaire werkzaamheden uitvoeren.
De kandidaat kan:
1. schoonmaakmiddelen en de effecten hiervan op het milieu benoemen
2. schoonmaakmiddelen, - materialen en apparatuur kiezen en gebruiken en de werkzaamheden uitvoeren volgens voorschriften
3. voorstellen doen voor deinrichting van een milieustraat en deze toepassen
4. werkzaamheden rondom hospitality uitvoeren
5. een ruimte inrichten en gebruiksklaar maken
 
Regelgeving op het terrein van veiligheid en milieu met betrekking tot de organisatie van activiteiten herkennen, benoemen en toepassen.
De kandidaat kan:
1. maatregelen beschrijven om de negatieve gevolgen van de uit te voeren activiteit voor het milieu te beperken
5. vluchtroutes herkennen, gebruiken en maken
 
 

Profiel 2  Presenteren, promoten en verkopen

Een product en dienst promoten en verkopen.
De kandidaat kan:
1. omschrijven, benoemen en uitleggen waarom promotie belangrijk is
2. een promotieplan maken en beoordelen
3. een verkoopgesprek voeren
 
Doelgericht informatie verstrekken en instructies geven.
De kandidaat kan:
1. uitleg, instructie, voorlichting en informatie geven aan publiek, bezoekers en deelnemers
2. gespreksvaardigheden toepassen
3. gebruik maken van passende communicatiemiddelen
 

Profiel 3 Een product maken en verbeteren 

Een ontwerp en een product beoordelen, ontwerpen, tekenen en printen in 2D en 3D.

De kandidaat kan:
1. een product ontwerpen en tekenen in een 3D tekenprogramma
2. een ontwerp en een product vertalen naar een werktekening
3. 3D-printprincipes en printtechnieken uitleggen
 
Een product maken.
De kandidaat kan:
1. werktekeningen lezen en interpreteren, tekentechnische symbolen begrijpen en aan de hand van de tekening een werkvoorbereiding
opstellen
2. een product in elkaar zetten door gebruik te maken van verbindingen
3. het vervaardigde product controleren op de kwaliteit van de verbinding
4. een product vervaardigen met handgereedschappen, elektrische handgereedschappen en machines
5. handgereedschappen, elektrische handgereedschappen en machines veilig gebruiken
 

Profiel 4 

Een digitaal ontwerp maken.
De kandidaat kan:
1. informatie verwerken en deze vormgeven in een lay out

 

(nieuwvmbo, 2018)